Słowniczek pojęć.
Bug- błąd; defekt znaleziony w wyniku testowania aplikacji
User story- duże opisy funkcjonalności; biznesowe potrzeby spisane od strony użytkownika/ jako użytkownik
Unit test- testowanie pojedynczych modułów aplikacji (testowanie modułowe)
Sanity test- test sprawdzający pojedyncze funkcjonalności i dający odpowiedź na pytanie 'czy logika aplikacji jest zgodna z dostarczonymi wymaganiami'; bez zagłębiania się w szczegóły
Integration test- testowanie wykonywane w celu wykrycia defektów w interfejsach i interakcjach pomiędzy modułami a systemami.
Smoke Test- test ten mówi, czy program można uruchomić, czy jego interfejsy są dostępne i reagują, ponieważ jeśli się nie powiedzie, nie am sensu testować dalej; mogą być wykonywane na podstawie istniejących test czasów lub przy użyciu narzędzi do testów automatycznych; przeznaczeniem tych testów jest 'dotknięcie' każdej z części aplikacji bez zagłębiania się w jej logikę;
Regression Test- ponowne przetestowanie uprzednio testowanego programu po dokonaniu w nim modyfikacji w celu upewnienia się, że w wyniku zmian nie powstały nowe defekty lub nie ujawniły się defekty w innej, nieruszonej części oprogramowania; są przeprowadzone po jakichś zmianach
Environment- środowisko testowe
Iteration- cały cykl wytwarzania wersji; to samo co sprint; plan pomiędzy wersjami; po każdej wypuszczana jest nowa wersja
Iteration plan- wszystkie user stories w iteracji
Test Plan- plan złożony z test case, czyli projekt przetestowania danej funkcjonalności
Test Case- scenariusz testowy testowania jednej funkcjonalności (np. logowania/rejestracji/wylogowania)
Test Plan List- Lista z widocznymi Test Planami
QA- (ang. quality assurance) zapewnianie jakości
Release- wypuszczenie nowej wersji dla np. klienta;
Build- tylko w mobilnych; wersja która nie nadaje użytkownik, tylko developer;
Open (bug status)- błąd zgłoszony, nie ruszony przez developera
Done (bug status)- błąd naprawiony przez developera, po retestach z wynikiem pozytywnym
Planned (bug status)- błąd zaplanowany na naprawę
In Testing (bug status)- błąd naprawiony przez developera, gotowy do retestów
Rejected (bug status)- błąd odrzucony przez developera (nie da się zreprodukować, nie jest traktowany jako błąd itp.)
Bug List- lista dodanych bugów
API- to do czego się łączymy; serwer; daje rzeczy z bazy danych do aplikacji
Deployed- podegrany
Deployment- proces podgrywania
Development- środowisko dla developerów
Staging- środowisko przedprodukcyjne; prawie gotowa wersja aplikacji; osoby spoza grupy developerów sprawdzają czy aplikacja działa
Production- jeśli aplikacja działa na staging to przechodzi na produkcję; środowisko dla końcowego klienta; można ją pobrać ze sklepu Play/App Store
Deployed to Fabric- Fabric to platforma do zarządzania wersjami beta/alpha
Request- zapytanie do API
Response- odpowiedz od API
MTBF- (ang. mean time between failure)- średni czas między awariami
MTTF- (ang. mean time to failure)- średni czas do następnej awarii
Recoverability- odtwarzalność; zdolność aplikacji do poprawnego działania wraz z próbą przywrócenia danych (np. tryb awaryjny w kolejnych wersjach Windows)
User story- duże opisy funkcjonalności; biznesowe potrzeby spisane od strony użytkownika/ jako użytkownik
Unit test- testowanie pojedynczych modułów aplikacji (testowanie modułowe)
Sanity test- test sprawdzający pojedyncze funkcjonalności i dający odpowiedź na pytanie 'czy logika aplikacji jest zgodna z dostarczonymi wymaganiami'; bez zagłębiania się w szczegóły
Integration test- testowanie wykonywane w celu wykrycia defektów w interfejsach i interakcjach pomiędzy modułami a systemami.
Smoke Test- test ten mówi, czy program można uruchomić, czy jego interfejsy są dostępne i reagują, ponieważ jeśli się nie powiedzie, nie am sensu testować dalej; mogą być wykonywane na podstawie istniejących test czasów lub przy użyciu narzędzi do testów automatycznych; przeznaczeniem tych testów jest 'dotknięcie' każdej z części aplikacji bez zagłębiania się w jej logikę;
'Pojęcie “smoke test” powstało na potrzeby testów sprzętu. Sam test polegał na włączeniu nowego urządzenia i sprawdzeniu czy nie pojawił się dym lub ogień.'
Regression Test- ponowne przetestowanie uprzednio testowanego programu po dokonaniu w nim modyfikacji w celu upewnienia się, że w wyniku zmian nie powstały nowe defekty lub nie ujawniły się defekty w innej, nieruszonej części oprogramowania; są przeprowadzone po jakichś zmianach
Environment- środowisko testowe
Iteration- cały cykl wytwarzania wersji; to samo co sprint; plan pomiędzy wersjami; po każdej wypuszczana jest nowa wersja
Iteration plan- wszystkie user stories w iteracji
Test Plan- plan złożony z test case, czyli projekt przetestowania danej funkcjonalności
Test Case- scenariusz testowy testowania jednej funkcjonalności (np. logowania/rejestracji/wylogowania)
Test Plan List- Lista z widocznymi Test Planami
QA- (ang. quality assurance) zapewnianie jakości
Release- wypuszczenie nowej wersji dla np. klienta;
Build- tylko w mobilnych; wersja która nie nadaje użytkownik, tylko developer;
Open (bug status)- błąd zgłoszony, nie ruszony przez developera
Done (bug status)- błąd naprawiony przez developera, po retestach z wynikiem pozytywnym
Planned (bug status)- błąd zaplanowany na naprawę
In Testing (bug status)- błąd naprawiony przez developera, gotowy do retestów
Rejected (bug status)- błąd odrzucony przez developera (nie da się zreprodukować, nie jest traktowany jako błąd itp.)
Bug List- lista dodanych bugów
API- to do czego się łączymy; serwer; daje rzeczy z bazy danych do aplikacji
Deployed- podegrany
Deployment- proces podgrywania
Development- środowisko dla developerów
Staging- środowisko przedprodukcyjne; prawie gotowa wersja aplikacji; osoby spoza grupy developerów sprawdzają czy aplikacja działa
Production- jeśli aplikacja działa na staging to przechodzi na produkcję; środowisko dla końcowego klienta; można ją pobrać ze sklepu Play/App Store
Deployed to Fabric- Fabric to platforma do zarządzania wersjami beta/alpha
Request- zapytanie do API
Response- odpowiedz od API
MTBF- (ang. mean time between failure)- średni czas między awariami
MTTF- (ang. mean time to failure)- średni czas do następnej awarii
Recoverability- odtwarzalność; zdolność aplikacji do poprawnego działania wraz z próbą przywrócenia danych (np. tryb awaryjny w kolejnych wersjach Windows)
A gdzie kolejne wpisy ? :D
OdpowiedzUsuń